20-jarig jubileum Succlean!

Amersfoort, donderdag 20 juli 2023

Het is een zonnige middag als we het kantoor van Succlean betreden aan de Plesmanstraat in Leusden. Na de verhuizing twee jaar geleden straalt het pand nog steeds nieuwe energie uit, hoewel iedere werkplek goed bezet is. De bedrijfsnaam, Succlean, is een samentrekking van 'Success Clean', wat meteen aangeeft waar het bedrijf voor staat. Ter ere van hun 20-jarig bestaan hebben we een afspraak met Remco, de oprichter, en Martijn, de commercieel manager van Succlean.

Remco, gefeliciteerd met jullie 20-jarig bestaan! Wat maakt werken bij Succlean voor jullie speciaal?
โ€˜Dank je wel! Twintig jaar is zeker een moment om bij stil te staan. Ik ben erg trots op onze medewerkers en klanten. Het geeft me nog altijd veel voldoening om aan de groei van Succlean te werken, zeker omdat ik dat met een hecht team mag doen. Ik doe dit nog steeds met evenveel plezier als 20 jaar geleden.โ€™

'๐Ÿฎ๐Ÿฌ ๐’‹๐’‚๐’‚๐’“ ๐’”๐’–๐’„๐’„๐’†๐’”๐’—๐’๐’ ๐’๐’๐’…๐’†๐’“๐’๐’†๐’Ž๐’†๐’: ๐‘บ๐’–๐’„๐’„๐’๐’†๐’‚๐’ ๐’ƒ๐’๐’Š๐’‹๐’‡๐’• ๐’ˆ๐’“๐’๐’†๐’Š๐’†๐’ ๐’†๐’ ๐’Š๐’๐’๐’๐’—๐’†๐’“๐’†๐’.'

Jullie nieuwe locatie hier aan de Plesmanstraat is prachtig. Kun je ons vertellen waarom jullie hiervoor hebben gekozen?
Remco: 'Twee jaar geleden zijn we verhuisd naar deze locatie in Leusden. Dat was nodig omdat zowel het kantoor als het magazijn te klein werden. Dit is een mooi pand en het is erg goed bereikbaar. Tevens biedt het voldoende ruimte qua magazijn. Hoewel het pand toen erg ruim leek hebben we inmiddels meer nieuwe collegaโ€™s en zijn alle werkplekken goed bezet.'

'๐‘ฝ๐’†๐’“๐’‰๐’–๐’Š๐’›๐’Š๐’๐’ˆ ๐’๐’‚๐’‚๐’“ ๐’๐’Š๐’†๐’–๐’˜๐’† ๐’๐’๐’„๐’‚๐’•๐’Š๐’† ๐’…๐’–๐’Š๐’…๐’• ๐’๐’‘ ๐‘บ๐’–๐’„๐’„๐’๐’†๐’‚๐’'๐’” ๐’ˆ๐’“๐’๐’†๐’Š๐’†๐’๐’…๐’† ๐’‚๐’Ž๐’ƒ๐’Š๐’•๐’Š๐’†๐’”.'

Remco, als eigenaar heb je het bedrijf zien evolueren. Wat waren de hoogtepunten en belangrijke mijlpalen van Succlean in de afgelopen 20 jaar?
'We zijn hard gegroeid, maar het is geweldig om te zien dat we nog steeds klanten van โ€˜het eerste uurโ€™ bedienen. Ook hebben we meerdere collegaโ€™s die al meer dan 12,5 jaar in dienst zijn. Onze Manja is inmiddels al 18 jaar bij ons werkzaam. Daar ben ik echt trots op! Sinds 2013 zijn we, na een uitgebreide audit, gecertificeerd door Keurmerk SCHOON!, wat ons heeft geholpen om aanzienlijk te professionaliseren. Elk jaar opnieuw wordt de organisatie doorgelicht. Twee jaar geleden werden we beloond met de Ondernemersprijs Leusden, wat een grote erkenning was. Door deze ontwikkelingen en inspanningen hebben we inmiddels een goede naam en naamsbekendheid opgebouwd in de regio. Het team van Succlean bestaat nu uit ongeveer 200 medewerkers.'

Kun je ons iets meer vertellen over de geschiedenis van Succlean? Waar was de eerste locatie en wat waren de redenen voor eventuele verhuizingen in de afgelopen 20 jaar?

Remco: 'Ik werkte al parttime in de schoonmaak. In 2003 kreeg ik de vraag een groot schoonmaak project te doen. Dat was de stap om een eigen schoonmaakbedrijf te beginnen. Met een emmer sop en een stofzuiger ging ik aan de slag. Gewoon vanaf huis en voordat je het weet doet iemand je administratie en planning aan de keukentafel. Later in een grotere woning met bedrijfsruimte. Aan de Grasdogerijweg in Leusden betrokken we acht jaar geleden een bedrijfspand. Sinds 2 jaar hebben we een geweldig kantoor aan de Plesmanstraat, we hadden niet alleen behoefte aan meer kantoorruimte, maar ook aan een groter magazijn.'

De schoonmaakbranche heeft de afgelopen 20 jaar grote veranderingen ondergaan. Wat waren de grootste uitdagingen en veranderingen voor Succlean?
Remco: 'Groei gaat in fases. Dat betekent altijd verandering en soms zelfs onrust. Ook de Covid pandemie heeft grote impact gehad. Gelukkig hebben we goed kunnen anticiperen. Dat is wat ik noem 'ondernemen met tegenwind'. Een mooie bijkomstigheid is wel dat er in meer waardering is voor schoonmaak in het algemeen. Steeds vaker zijn schoonmakers ook zichtbaar op de dag. Robotisering wordt ook steeds vaker toegepast in de schoonmaak. Hoewel niet elke locatie daarvoor geschikt is zetten we inmiddels robotstofzuigers in op enkele locaties. Ook werken we met producten die beter zijn voor onze mensen en uiteraard ook het milieu. Hoewel we ook met robots werken blijft schoonmaak echt mensenwerk! Ook qua automatisering is er veel veranderd uiteraard. Waar we begonnen met Excel en Word beschikken we nu over een systeem dat speciaal is gericht op de schoonmaakbranche. Een geรฏntegreerd systeem met o.a. een medewerkersportaal, klantenportaal, planning, HR en bestelsysteem. Dit maakt processen een stuk eenvoudiger en efficiรซnter. Ons dienstenaanbod is ook uitgebreid. We leveren inmiddels ook huismeesters en receptionistes.'

'๐‘ถ๐’๐’…๐’‚๐’๐’Œ๐’” ๐’•๐’†๐’„๐’‰๐’๐’๐’๐’๐’ˆ๐’Š๐’”๐’„๐’‰๐’† ๐’—๐’๐’๐’“๐’–๐’Š๐’•๐’ˆ๐’‚๐’๐’ˆ ๐’ƒ๐’๐’Š๐’‹๐’‡๐’• ๐’”๐’„๐’‰๐’๐’๐’๐’Ž๐’‚๐’Œ๐’†๐’ ๐’ƒ๐’Š๐’‹ ๐‘บ๐’–๐’„๐’„๐’๐’†๐’‚๐’ ๐’Ž๐’†๐’๐’”๐’†๐’๐’˜๐’†๐’“๐’Œ.'

Martijn, als commercieel manager heb je ongetwijfeld veel bijzondere ervaringen opgedaan. Kun je ons een bijzondere anekdote vertellen uit de afgelopen 20 jaar?
'Jeetje, er gebeurt hier altijd zoveel dat het moeilijk is om te kiezen. Maar รฉรฉn gebeurtenis die me altijd bij zal blijven is onze eerste grote aanbesteding waaraan we hebben meegedaan. Een aanbesteding is altijd een flinke uitdaging, vooral de eerste keer. Je weet in het begin gewoon niet waar je moet starten of waar je allemaal aan moet denken. Maar door met ons team er vol voor te gaan, en met een beetje hulp van buitenaf, slaagden we erin om een overtuigend voorstel op tafel te leggen. Het mooiste van dit alles was dat we de aanbesteding ook nog eens wonnen. En voor deze opdrachtgever voeren we nu nog steeds met volle tevredenheid de werkzaamheden uit.'

Remco, hebben jullie specifieke doelen voor de komende jaren? Zo ja, welke zijn dat?
'Jazeker. Hoewel we ambitieus zijn en verder willen groeien en blijven professionaliseren, vinden we het belangrijk om authentiek te blijven. Onze kernwaarden zijn persoonlijkheid, betrouwbaarheid en nabijheid. We zien mogelijkheden om in de komende jaren onze omzet te verdubbelen. Innovatie is daarbij een belangrijk speerpunt, maar we zijn ons er terdege van bewust dat we nergens komen zonder goede en enthousiaste mensen. Groei betekent voor ons ook dat we altijd op zoek zijn naar nieuwe enthousiaste collega's. Dit kan zowel parttime als fulltime functies betreffen. Naast onze kernactiviteit van schoonmaakdiensten, bieden we een breder scala aan faciliteiten, waaronder huismeester en receptiediensten.

Martijn, je werkt hier al een tijdje. Wat maakt Succlean zo'n fijne plek om te werken?
'Voordat ik bij Succlean kwam werken, had ik een baan binnen de overheid waar ik werkte op het gebied van ICT in combinatie met accountmanagement. Daar duurde de besluitvorming rond projecten vaak erg lang en tegen de tijd dat er besluiten werden genomen, was het onderwerp alweer achterhaald. Bij Succlean is dit totaal anders. Met ons kleinere team nemen we beleidsbeslissingen en bespreken we projecten. Dat betekent dat we veel sneller van start kunnen gaan en ervoor kunnen zorgen dat Succlean de gewenste stappen vooruit kan zetten. Daarnaast vind ik het erg leuk dat we met het hele team van Succlean streven om ons bedrijf naar een hoger niveau te brengen. Dit geldt zowel voor de collega's op kantoor als voor degenen die op de werkvloer staan. Zonder de collegaโ€™s die met โ€œde poten in de kleiโ€ staan, zouden we nergens komen.'

'๐‘ซ๐’‚๐’๐’Œ ๐’‚๐’‚๐’ ๐’Š๐’†๐’…๐’†๐’“๐’†๐’†๐’ ๐’…๐’Š๐’† ๐’‰๐’†๐’†๐’‡๐’• ๐’ƒ๐’Š๐’‹๐’ˆ๐’†๐’…๐’“๐’‚๐’ˆ๐’†๐’ ๐’‚๐’‚๐’ ๐‘บ๐’–๐’„๐’„๐’๐’†๐’‚๐’'๐’” ๐’”๐’–๐’„๐’„๐’†๐’”๐’—๐’๐’๐’๐’† 20-๐’‹๐’‚๐’“๐’Š๐’ˆ๐’† ๐’“๐’†๐’Š๐’”.'

Tot slot, is er nog iets wat jullie willen zeggen of iemand die jullie speciaal willen bedanken voor de afgelopen 20 jaar?
'Jazeker, als team willen we deze kans grijpen om onze opdrachtgevers en al onze collega's te bedanken. De kansen die we als team hebben gekregen en de mooie contacten die in de loop der jaren zijn ontstaan, zijn onmisbaar en van onschatbare waarde geweest. Deze gezamenlijke inspanning heeft ons gebracht waar we nu zijn. We kijken vol enthousiasme uit naar wat de toekomst ons nog gaat brengen!โ€™

Nieuws

20-jarig jubileum Succlean!

Zakelijke Dienstverlening