CONTENT XL-POTLOOD #71: Harold Jonker - Films4Business

Amersfoort, woensdag 1 februari 2023

Elke week komt het XL-Content-potlood in handen van een lokale ondernemer. Degene die de bijdrage schrijft geeft het potlood door aan de volgende collega-ondernemer van wie hij of zij denkt dat diegene een bijzondere bijdrage kan leveren, inspiratie geeft of juist wel eens de spotlight verdiend. Deze week is ons potlood terecht gekomen bij Harold Jonker van Films4business. 

Als videomaker ben ik veel aan het schrijven, ik moet zeggen dat dit met zo’n giga potlood niet erg handig ging … maar vooruit! We doen een poging.

Beginnend met een stukje over mezelf, zal ik jullie vervolgens kort meenemen op gebied van video!

Ik ben Harold (23) van Films4Business. Mijn passie voor video is tijdens mijn middelbare schoolperiode ontstaan, nadat ik jaren als grootste passie fotografie had. Tijdens mijn pubertijd zag ik de wereld van video erg hard groeien. Van Instagram, naar YouTube en het toen steeds maar harder groeiende Netflix. Video was niet meer weg te denken uit ons leven! Na lang twijfelen besloot ik om mijn droom achterna te gaan en een opleiding te volgen aan de Nederlandse Academie voor Beeldcreatie. Vervolgens ging ik als zelfstandig ondernemer het werkveld in.

Nu, alweer 3 jaar verder, zie ik veel veranderingen in de online wereld. Waar je eerder direct zichtbaar werd met een video, concurreer je nu met nog tien bedrijven om de kijktijd van jouw potentiële klant. Dit is niet erg, als je maar weet hoe je hier mee om moet gaan. Een gescripte video werkt niet meer. Althans, niet op de manier waarop we dat drie jaar geleden deden. Authentieke verhalen welke een realistisch beeld geven van jou als ondernemer en van jouw bedrijf, dat is de trend! Een video is meer dan een  – product –  op zich. Het is online de visuele uiting van jouw bedrijf! Dit moet goed!

Voordat je aan de slag gaat met een video adviseer ik je altijd goed om jezelf goed te laten informeren. Soms hoor ik wensen van mijn klanten die niet ten goede komen aan het gewenste resultaat, of de kosten onnodig laten stijgen. Afsluitend zou ik je absoluut willen adviseren om met video aan de slag te gaan, dit is en blijft – voorlopig –  echt het beste middel om te communiceren op social media. Amersfoort kent enkele goede videomakers waardoor een lokale samenwerking snel gevonden is. 

Dit is mijn visie, één die gedreven is door kennis en motivatie!

Nieuws

CONTENT XL-POTLOOD #71: Harold Jonker - Films4Business

Zakelijke Dienstverlening