Content XL-Potlood #99: Benjamin van Brakel - Facility

Amersfoort, donderdag 2 november 2023

Elke week komt het Content XL-Potlood in handen van een lokale ondernemer. Degene die de bijdrage schrijft geeft het potlood door aan de volgende collega-ondernemer van wie hij of zij denkt dat die een bijzondere bijdrage kan leveren, inspiratie kan geven of juist iemand die wel eens de spotlight verdient. Deze week is ons potlood terechtgekomen bij Benjamin van Brakel van Facility.

Na lange tijd in Amersfoort te hebben gewerkt, leek het mij als geboren en getogen Amersfoorter een goed plan om mijn horizon te verbreden en aan de slag te gaan in de hoofdstad. Amsterdam is voor mij een heerlijke stad, waar de horeca - zolang je de toeristische gebieden mijdt - geweldig en veelzijdig is.

Maar gaandeweg kwam ik erachter wat ik diep van binnen eigenlijk al wist: Amersfoort is mijn stad! De plek waar ik woon, werk, sport en uitga. En ik moet eerlijk bekennen, vanaf het moment dat ik na een dienstverband van drie jaar de deur bij Facility achter me dichttrok, wist ik het al; dit verhaal is nog niet ten einde! En inderdaad, nog geen vijf maanden later was ik alweer "thuis". Terug in Amersfoort, terug bij Facility. Ik ben blij en supertrots om opnieuw deel uit te mogen maken van dit fantastische team en bedrijf, dat al 31 jaar landelijk bedrijven ondersteunt met hun hospitality en facilitaire vraagstukken.

Het is me duidelijk geworden dat Facility in mijn korte afwezigheid enorme stappen vooruit heeft gezet. In haar dienstverlening heeft een professionaliseringsslag plaatsgevonden, die ons futureproof maakt. Wat is gebleven, is de immer positieve energie, de winnaarsmentaliteit en de ambitie om altijd 'de meest persoonlijke' dienstverlener te zijn. Het is bijzonder leuk dat ik, naast mijn werkzaamheden bij Facility, me samen met collega Rachel Heek mag bezighouden met de ontwikkeling van FAC. Horeca Uitzendbureau.

Met het einde van het jaar in zicht, is het voor veel bedrijven tijd om vooruit te kijken naar 2024, en dat geldt ook voor FAC. Horeca Uitzendbureau. We vragen ons af wat de verwachtingen van onze opdrachtgevers voor 2024 zijn, hoe we nieuwe FACCERS kunnen bereiken en waar onze focus op moet liggen. Deze vragen zijn belangrijk, maar pas onlangs op de stagemarkt bij Leerhotel het Klooster werd duidelijk wat onze doelstelling voor 2024 echt moet zijn. Daar werden we, rondlopend, benaderd – nee, vastgeklampt – door grote nationale hotelketens en restaurants van buiten de provincie met de vraag of we hen alsjeblieft konden helpen met bedienend personeel. Ons antwoord? Nee! De reden is simpel: ons bestand bestaat uit Amersfoortse jongens en meiden, die in Amersfoort sporten, leven, eten en naar school gaan. En dus luidt onze slogan voor 2024: 'Focus op hyperlokaal'!

De voordelen van lokaal ondernemen zijn talrijk. Voor onze uitzendkrachten is het natuurlijk uiterst praktisch om dicht bij huis te kunnen werken, en de juiste mix met het vaste personeel van lokale horecazaken creëert een sociale connectie. Collega's worden vaak vrienden, wat bijdraagt aan meer commitment op de werkvloer en verhoogd werkplezier.

Dit verstevigt ook de band met onze opdrachtgevers. Je loopt regelmatig even binnen bij de zaken en komt de horecaondernemers tegen op Amersfoortse evenementen. We mogen ons als FAC. Horeca Uitzendbureau gelukkig prijzen met de prachtige locaties die wij tot onze opdrachtgevers mogen rekenen. Door in 2024 onze focus, op enkele uitzonderingen na, nog sterker binnen onze stadsgrenzen te leggen, verwachten we een significante bijdrage te kunnen leveren aan de kwaliteit van de Amersfoortse horeca die we zelf ook zo graag bezoeken.

Nieuws

Content XL-Potlood #99: Benjamin van Brakel - Facility

Zakelijke Dienstverlening