Overslaan naar inhoud

Ondernemende broers Roland en Remco Guijs vieren prachtige mijlpaal

4 juni 2025

Tien jaar Indall: 10 jaar ondernemende broederschap!

Binnen Content hebben we opnieuw iets te vieren: dit keer het jubileum van de ondernemende broers Roland en Remco Guijs. Het bevlogen duo – anno 2025 gevestigd in Vathorst – viert tien jaar ondernemerschap. “We zijn enorm trots,” vertellen ze. “Tijdens corona werkten Roland en ik nog vanuit een klein appartement. Nu zitten we in een prachtig nieuwbouwpand in Amersfoort, samen met een fan-tas-tisch team!”

Het zijn de eerste enthousiaste woorden van Remco. De jongste van de twee broers, die we in de loop der jaren hebben leren kennen als betrokken, gedreven en vooral gedreven door de drang om échte kwaliteit te leveren: "Voor Indall zagen we een kans om complexe onderwerpen - zoals techniek en de energietransitie - begrijpelijk te maken voor mensen zonder technische achtergrond."

Content zou Content niet zijn als we Remco en Roland niet zouden benaderen voor een kort en leuk interview. Lees onder de foto's verder!


Hi Remco en Roland, vertel eerst eens: waar en hoe is het allemaal begonnen?
Remco
: “Om even helderheid te creëren: Indall is ons huidige bedrijf en dat hebben we vijf jaar geleden opgericht. Daarvoor waren we actief als ondernemers en contentmakers. We maakten onder de naam Tortilla Media veel video’s voor commerciële partijen. Van de lokale bakker tot tv-commercials voor grote merken. Heel leuk, maar er waren, en zijn, duizenden partijen die dat ook goed kunnen.”
Roland: “Met Tortilla Media maakten we campagnes en advertenties waardoor er meer consumentenproducten verkocht werden, van tennisballen tot auto’s. Maar voegden we daarmee echt iets toe aan de maatschappij? We hebben allebei engineering gestudeerd en werkten in de technische wereld. Maar wilden we met onze diploma’s écht zulke video’s blijven maken? En is dat waar wij onze tijd en talenten voor in willen zetten?"
Remco: “We zagen ook dat veel bedrijven vastliepen: creatieve bureaus maakten wel mooie dingen, maar snapten vaak weinig van de complexiteit van de sector. Denk aan de maakindustrie, energietransitie of wet- en regelgeving. Niet zo gek natuurlijk, want veel creatievelingen zijn opgeleid om mooie dingen te maken, en minder met technisch complexe onderwerpen bezig.”
Roland: “Tegelijk zagen we dat er veel technici en slimme bedrijven zijn die geniale dingen doen, maar het lastig vinden om die helder, simpel – en vooral visueel – over te brengen.”
Remco: “En daar lag onze kans. Onze wereld en maatschappij heeft enorme behoefte aan nieuwe innovatieve ideeën en (technische) oplossingen voor uitdagingen, zoals de energie transitie en het klimaat. Helder kunnen uitleggen en mensen meenemen in het verhaal is hiervoor essentieel. Alleen zo gaan burgers en bedrijven mee in de veranderingen die nodig zijn. Maar ook voor ketenpartners en het overtuigen van de politiek is duidelijke communicatie onmisbaar.”
Roland: In een wereld die razendsnel verandert – door de energietransitie, digitalisering, AI, een veranderende arbeidsmarkt en toenemende systeemcomplexiteit – zagen wij een duidelijke behoefte ontstaan aan een ander type communicatiebureau. Een beetje arrogant misschien, maar een creatief bureau met hersens.”

En daar kwam Indall uit voort?
Roland:
“In december 2022 verkochten we Tortilla Media definitief. Daardoor konden we eindelijk vol gas geven op Indall.”
Remco: “Toen we Indall inschreven, zaten Roland en ik midden in coronaperiode samen in een klein appartementje in Enschede – zielsalleen. Inmiddels zitten we in een prachtig nieuwbouwpand in Amersfoort en werken we met een fan-tas-tisch team. Verschillende disciplines: van engineers en journalisten die schrijven, tot animators en videografen. Dagelijks sta ik versteld van wat zij creëren.”
Roland: “We hebben veel langdurige samenwerkingen met mooie klanten. Daardoor zijn we vaak al vroeg betrokken bij innovatieve pioniers: van nieuwe energiesystemen en CO₂-afvang bij cementinstallaties, tot de transitie naar waterstof, het werven van technisch personeel, en de ontwikkeling van moderne, volledig geautomatiseerde distributiecentra. Dat is gewoon ontzettend tof.”
Remco: “We zagen voor Indall een kans om met beelden op de juiste manier te communiceren, en dan vooral naar mensen zonder technische achtergrond.”

Jullie zijn broers. Hoe werkt dat in de praktijk?
Remco
: “We vullen elkaar goed aan. Ik regel veel aan de voorkant, nieuwe projecten en klantcontact. Roland zorgt voor de techniek en de uitvoering.”
Roland: “We zijn kritisch op elkaar, maar ook eerlijk en loyaal. Dat helpt. En het team weet ook wat ze aan ons hebben: duidelijke afspraken, korte lijnen.”

Wat was in de afgelopen 10 jaar de grootste verandering in jullie vakgebied?Remco: “Iedereen heeft het er natuurlijk over, maar… AI! Het maakt onze projecten écht een stuk makkelijker en sneller. Tijdens brainstorms gebruiken we tools als ChatGPT voor inspiratie en generatieve AI voor styleframes en storyboards, maar ook scripts en teksten worden aangescherpt met AI. En zo kunnen we nog wel even doorgaan!”
Roland: “We zien steeds meer vraag naar interactieve video, VR films, maar ook bij de productie van films en animaties wordt de productietijd korter en de kwaliteit beter.”

10 jaar…. Waar zijn jullie het meest trots op?
Roland
: “Pfoeh, dat is best lastig. We zijn altijd in beweging geweest. Want ga maar na, in die tien jaar hebben we best veel meegemaakt. Denk alleen al aan de coronaperiode, en de verhuizingen. De overgang van Tortilla naar Indall… Al met al ben ik er gewoon trots op dat er een mooi bedrijf staat, en dat we dat samen voor elkaar gebokst hebben.”
Remco: “En dat we trouw zijn gebleven aan onze stijl. Gewoon goed werk leveren, betrouwbaar zijn, doen wat je zegt. Dat lijkt simpel, maar is niet vanzelfsprekend. En ik ben trots op onze klanten: veel werken al jaren met ons samen.” 

En hoe zien jullie de toekomst?
Roland
: “De wereld is gewend geraakt aan korte, snelle video’s en heeft minder geduld voor lange teksten. Tegelijkertijd worden producten en diensten juist complexer, en wisselen medewerkers vaker van baan. Bedrijven staan daardoor voor de uitdaging om hun verhaal steeds duidelijker, consistenter én aantrekkelijker te vertellen. Dát is waar wij bij Indall op inspelen. En blijven inspelen...”
Remco: “En uiteraard blijven we lekker vol gas geven! We willen blijven groeien, maar wel op de juiste manier. Met kwaliteit en mooie projecten.”

Indall BV
Markenhaven 25 C
3826 AC Amersfoort
Tel. Nr.: 033-7009714
E-mailadres: info@indall.nl
Website: www.indall.nl

Ondernemende broers Roland en Remco Guijs vieren prachtige mijlpaal
Indall BV +31 33 700 9714 info@indall.nl https://indall.nl