Dankzij Content bedrijfslid studio ddo heeft De Nieuwe Stad vanaf nu een eigen icoon! Dit icoon is ontworpen als onderdeel van de campagne Wij Amersfoort. Deze campagne, van Stichting Citymarketing Amersfoort, zet het karakter en de verhalen van Amersfoort op een creatieve en kleurrijke manier in de schijnwerpers. Sander van der Horn, eigenaar studio ddo: “De campagne Wij Amersfoort vertelt de verhalen van de iconen van de stad, van de stier van ATM en de kunst van Piet Mondriaan tot de Koppelpoort en nu ook De Nieuwe Stad. Dit nieuwe icoon, met het Poorthuis aan de Oliemolenhof als centraal element, zegt alles over de transformatie van een gesloten fabrieksterrein naar een bruisend en open gebied. De herkenbare vlaggenmast en schoorsteen maken het beeld compleet.”
De Nieuwe Stad reageert via haar LinkedIn kanaal: “Het Poorthuis markeert een belangrijke mijlpaal: in 2014 werd de muur opengemaakt, als toegang tot de rest van het gebied. Dit moment symboliseert de start van de transformatie door Schipper Bosch van de voormalige Prodentfabriek en het terrein eromheen naar De Nieuwe Stad. We zijn ontzettend trots op het eindresultaat!”