Amersfoort, dinsdag 12 april 2022
Elke dinsdag is het #contentdeal-time! Een samenwerking die is ontstaan, tussen twee bedrijfsleden, dankzij of via Content. Ditmaal hebben we een wel héél speciale want recentelijk is een prachtige samenwerking ontstaan tussen ContactCare en Amfors Groep. De Amersfoortse partijen hebben een samenwerkingsverband waarbij Amfors Groep ContactCare verbindt aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt die bij ContactCare kunnen werken. ‘Zij worden bij ContactCare ingewerkt en opgeleid als klantexpert’, aldus Romy de Roo, COO ContactCare.
Het contact is ontstaan dankzij Content Amersfoort. Romy: ‘Wij hebben sinds eind vorig jaar dankzij bemiddeling van Content Amersfoort de samenwerking tot stand gebracht met Amfors. Sindsdien zijn een aantal succesvolle plaatsingen gedaan. Bij ContactCare is iedereen even belangrijk ongeacht status, achtergrond, sexe, leeftijd, etniciteit of geloofsovertuiging. Binnen onze organisatie werken mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Omdat wij hen een kans willen geven, maar nog belangrijker, omdat ze het echt zelf kunnen! Iedereen met de juiste motivatie en competenties kunnen wij het vak van klantcontact aanleren. Ongeacht achtergrond, geloofsovertuiging, geaardheid, wel of geen opleiding.’
Romy haalt veel energie uit de samenwerking én uit de mensen die zij bij ContactCare hebben ‘gebracht’. ‘Het werkt met Amfors Groep zeer prettig. Zij pakken het contact heel serieus aan, verdiepen zich goed in onze organisatie en zijn erg betrokken. Bovenal zijn zij – net als wij - gemotiveerd om mensen verder te helpen. Dat past ook goed bij onze kernwaarden. En de mensen zelf? Dat is echt fantastisch. Ze zijn eager om het vak te leren en passen enorm goed bij ContactCare. Ze tellen voor 100% mee!’ Voor Amfors is de samenwerking met ContactCare een nieuw terrein. Voor het eerst mogen zij een kandidaat inzetten bij een klantcontactcentrum. Er is enkel telefonisch contact met klanten en dat is heel spannend voor onze kandidaat. Door gedrevenheid van en de gemeende aandacht door de collega’s bij ContactCare is dit een succes.
Aanrader
Zou Romy andere bedrijven aanraden om ook het contact te zoeken met Amfors Groep om te onderzoeken of - en zo ja hoe - andere ondernemers iemand met een afstand tot de arbeidsmarkt in dienst kan nemen? ‘Zeker weten! Sterker nog: ik heb een gewaardeerde relatie van ons - Hospitality Group – al in contact gebracht met manager Paul Naus. Een betere referentie kan ik niet afgeven toch?’
Interesse?
Neem dan contact op met Paul Naus van Amfors Groep via naus@amfors.nl of telefonisch via 06-53184999.
Amfors groep